تابستانه
با توجّه به اهمّیّت اوقات فراغت، لزوم برنامهریزی و محتوای مورد نیاز برای گذراندن آن دو چندان احساس میشود.9 ماه تلاش مداوم در سال تحصیلی با همه فراز و نشیب آن به اتمام رسید. هر یک از ما فارغ از یک سفر تقریباً یکساله با کولهباری از آموختهها و تجربیات به تابستان رسیدیم، فصل استراحت و فراغت.
اوقات فراغت، زمانهای غیر از فعّالیّت رسمی هر فرد است که براساس رغبت و رضایت درونی و خود انگیختگی علاوه بر استراحت، فرصتهایی را برای پرداختن به فعّالیّتهای معنوی، فرهنگی، حرفهای، مهارتی و فعّالیّتهای انجام نشده در ابعاد فردی، گروهی و خانوادگی مهیا میسازد. با توجّه به اهمّیّت این زمان، لزوم برنامهریزی و محتوای مورد نیاز برای گذراندن آن دو چندان احساس میشود.
مجموعه تابستانه با اهداف زیر طراحی شده است:
یادآوری مطالب و یافتههای سال گذشته
با توجّه به نیاز شما دانش آموزان عزیز برای جمعبندی مطالب و مرور دروس خوانده شده و تثبیت یادگیری برای موضوعات کتابهای درسی (ریاضی، علوم، فارسی و عربی)، درسنامهی مختصری با رویکرد توجّه به نکات ویژه در ابتدای تمرینها قرار گرفته است.
افزایش مهارتهای خود با برنامهریزی
ما برای 10 هفته از تابستان، هفتهای 1 تا 2 ساعت، برنامهی مدوّنی را پیشنهاد کردهایم تا با مرور دروس و انجام فعّالیّتها، مهارتهای خود را توسعه بخشید و تثبیت نمائید.
مجموعهی درسنامهها و تمرینها و فعّالیّت براساس محتوای کتاب درسی با رویکرد عمق بخشی به مفاهیم و محتوا بوده است.
ویژگیها
مجموعهای از مهارتهای فرایندی در مقولههای دانش، کاربرد و استدلال
مجموعهای از سؤالها که موجب گسترش مهارتهای شناختی خواهد شد.
طرح سؤالها براساس سطوح حیطهی شناختی
طراحی سؤالها در بخش ادبیات برگرفته از تجربیات جهانی در حوزهی سواد خواندن است.