6 نشانه‌ای که نشان می‌دهد فرزند شما به معلم خصوصی نیاز دارد!

 

در زندگی امروزه، رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان جزئی از وظایف والدین شده‌است. برخی والدین به دلایل مختلف از جمله نداشتن تحصیلات کافی یا پرمشغله بودن، نمی‌توانند به وضعیت درسی فرزندشان رسیدگی کنند.درچنین شرایطی کمک خواستن از معلم خصوصی میتواند پیشنهاد مناسبی باشد.

 

برای برخی از کودکان، معلم مدرسه و کتاب‌های درسی کافی است تا وضعیت درسی مطلوبی داشته باشند. اما برخی دانش‌آموزان اینگونه نیستند و بدون توجه و رسیدگی در منزل، نمی‌توانند از پس درس‌هایشان برآیند.

 

در چنین شرایطی، داشتن یک معلم خصوصی در برخی از درس‌ها می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. حال، این سؤال مطرح می‌شود که چه دانش‌آموزانی به معلم خصوصی نیاز دارند؟ در این نوشتار، به 6 نشانه که نشان می‌دهد کودک شما به معلم خصوصی نیاز دارد، مطرح شده است.

1- از نتیجه آزمون‌های فرزندتان ناراضی هستید.

 

ممکن است با دیدن نتایج آزمون‌های فرزندتان شوکه شوید یا اینکه معتقد باشید فرزندتان توانایی بیشتری دارد که از آن استفاده نمی‌کند. در چنین شرایطی با معلم فرزندتان صحبت کنید و علت را جویا شوید.

معلم نقاط ضعف و مشکلات درسی دانش‌آموزان را بهتر از هر کسی می‌داند. به عنوان مثال می‌داند که کودک شما در کلاس به اندازه کافی به درس توجه دارد یا اینکه مرتب حواسش پرت می‌شود و با همکلاسی‌هایش صحبت می‌کند.

 

باید قبل از فکر کردن به معلم خصوصی با معلم مدرسه فرزندتان مشورت کنید و علت واقعی افت یا عدم پیشرفت او را متوجه شوید.

 

در این صورت می‌توانید وضعیت فرزندتان را به معلم خصوصی‌ای که برایش خواهید گرفت، گزارش دهید و نتیجه بهتری بگیرید.

2- دانش‌آموز تنبلی می‌کند.

امتحان

 

برخی کودکان به انجام تکالیف درسی و مطالعه درس اهمیت نمی‌دهند و مرتب آن را به تاخیر می‌اندازند. اگر این کوتاهی‌ها و تنبلی کردن‌ها گهگاهی اتفاق بیفتد، قابل قبول است. اما اگر این حالت دائمی باشد، نشان‌دهنده یک مشکل مهم و اساسی در فرزندتان است. به ویژه اگر کودک به تذکرات معلمان و والدین نیز اهمیت ندهد، باید به دنبال راه حل اساسی برای حل این مشکل باشید.

معلم خصوصی می‌تواند انگیزه و اشتیاق کافی برای انجام تکالیف درسی را در کودک ایجاد کند. او می‌تواند عادت تنبلی کودک را به عادت مطالعه و تمرین مرتب و منظم تغییر دهد زیرا معلم خصوصی نظارت مستقیم و فردی بر امور تحصیلی دانش‌آموز دارد.

3- با وجود تلاش زیاد نتیجه مطلوبی نمی‌گیرد.

گاهی برخی دانش‌آموزان متوجه مطالب درسی نمی‌شوند و با وجود تلاش زیاد، نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند زیرا آنها دیرآموزتر از دیگران هستند و در برخی یا همه درس‌ها ضعیف‌اند.

 

آنها ممکن است هوش لازم برای فهمیدن برخی مباحث را نداشته باشند. به عنوان مثال بعضی دانش‌آموزان در درس ریاضی ضعیف هستند یا در دروس خواندنی مشکل دارند. این ضعف موجب می‌شود که این بچه‌ها از درس عقب بیفتند و درنتیجه بی‌انگیزه شوند.

 

در چنین شرایطی معلم خصوصی می‌تواند کمک کننده باشد و با آموزش و توضیح مضاعف درس به دانش‌آموز، این مشکل را در او برطرف کند.

4- اعتماد به نفس کودک کم شده است.

معلم خصوصی

 

 

گاهی اوقات خود کودک اعتراف می‌کند که در یادگیری دروس و مباحث جدید، مشکل دارد و از این وضعیت ناراضی است.

او می‌گوید که از دیگران عقب می‌ماند و نمی‌تواند درس را به خوبی یاد بگیرد. این گفته‌ها نشان می‌دهد که فرزند شما تمایل به یادگیری و رقابت با همکلاسی‌هایش دارد و از شما کمک می‌خواهد.

 

اگر به او کمک نکنید، اعتماد به نفسش را از دست خواهد داد. اگر خودتان نمی‌توانید به او کمک کنید، از معلم خصوصی کمک بگیرید.

 

در این صورت خواهید دید که نگرانی او از بین رفته و اعتماد به نفس تازه‌ای در او شکل می‌گیرد. این کار همان چیزی است که دانش‌آموز برای پشت سر گذاشتن ضعف‌های تحصیلی و مشارکت در بحث‌های کلاسی به شدت نیازمند آن است.

5- رابطه فرزند با والدین کمرنگ شده‌است.

اشتغال پدر و مادر در بیرون از منزل، مشکلات خانوادگی، افزایش سن دانش‌آموز و سخت‌تر شدن مطالب درسی، تغییر شیوه‌های آموزشی و… از عواملی است که موجب کم‌رنگ‌تر شدن رابطه میان فرزند و والدین می‌شود.

گاهی اوقات این موارد باعث افت تحصیلی فرزندان می‌شود. در چنین شرایطی می‌توان این مسئولیت را به فردی مطمئن در خارج از منزل واگذار کرد. بهترین فرد می‌تواند یک معلم خصوصی کارآزموده باشد. به کمک معلم خصوصی می‌توانید بر یادگیری کودکتان کنترل داشته باشید و رابطه‌ای غیرمستقیم با فرزندتان برقرار کنید.

6- کودک دارای یک ناتوانی جسمی است.

برخی کودکان از مشکلاتی مانند بیش‌فعالی، واژه کوری (ناتوانی فرد در خواندن بعضی کلمات)، کم‌بینایی، کم‌شنوایی و … رنج می‌برند و همین مشکلات باعث می‌شود که نسبت به همسالان خود، یادگیری و پیشرفت سخت‌تر و کندتری داشته باشند.

 

برای چنین بچه‌هایی، معلمان کار آزموده و با تجربه و متخصصی وجود دارند که توانایی کمک کردن به این نوع دانش‌آموزان خاص را داشته و می‌توانند به راحتی به آنها آموزش دهند و یادگیری را در وجود آنها نهادینه و پایدار کنند.

 

یک معلم خصوصی حرفه‌ای که با آموزش به این نوع دانش‌آموزان آشنایی داشته باشد، می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در وضعیت درسی کودک بگذارد. این معلمان نه تنها می‌توانند در درس‌ها به کودک کمک کنند، بلکه علاقه و انگیزه را در دانش‌آموز افزایش می‌دهند و برخی مهارت‌های ارتباطی را نیز به او می‌آموزند.

ارسال نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*